Revenim în acest episod la formula clasică în care îi avem alături pe ambii moderatori, Cristina Norocel și Adrian Burlacu.
Săptămâna trecută ai aflat de la invitatul emisiunii, Claudiu Auraș Popa, cele 3 metode pe care să le urmezi dacă ai nevoie de mai multă claritate și coerență în strategiile de branding personal. În episodul de astăzi discuția se concentrează asupra unei platforme extrem de importante pentru tine, o platformă care te ajută în construirea unui brand puternic: LinkedIn.
Este extrem de important să înțelegi cum să exploatezi potențialul LinkedIn în cele două scopuri esențiale, branding și networking, iar pentru asta începem de la elementul de bază: profilul.
Profilul te poate ajuta să faci diferența încă de la început
Procesul de branding personal pe LinkedIn este esențial pentru cel ce vrea să iasă în evidență și să atragă atenția. Este platforma pe care te poți face remarcat ca expert în domeniu și pe care poți construi relații solide și importante pentru business-ul tău.
În momentele de networking offline, desfășurate fizic, faci schimb de cărți de vizită și de conturi social media. Schimbul de informații din offline se extinde în online, unde persoana cu care ai vorbit continuă să se informeze despre tine accesând pe LinkedIn profilul tău. Bineînțeles, la ce se uită prima oară? La fotografia de profil.
Poza de profil
Prin această fotografie este necesar să te prezinți ca un profesionist. Zâmbește și asigură contact vizual în poză, iar la categoria de “așa nu” în materie de fotografii de profil pe LinkedIn, menționăm următoarele:
- Poze cu fundal încărcat
- Fotografiile de grup
- Fotografii personale (la munte, la mare, la restaurant)
La emisiunea Brands at Work s-a abordat în alte episoade și subiectul fotografiilor personale. Află când este necesar să actualizezi pozele și pe care le alegi în funcție de platformă, precum și ce investiție majoră reprezintă aceste fotografii pentru brandul tău.
Headline-ul
O altă componentă importantă a profilului este headline-ul: Fraza scurtă din partea de sus a profilului , sub fotografia de profil în care prezinți cine ești și cu ce te ocupi. Textul acela este USP-ul tău (Unique Selling Proposal), un text scurt si concentrat care are puterea de a atrage noi clienți și colaboratori. Scrie lucruri clare, care să ajute persoana să își formeze o părere cât mai clară despre tine.
Experiența ta profesională
Este foarte important să îți menționezi realizările până în acel moment. Să nu ai rețineri în a-ți evidenția potențialul. Include calificările și certificările suplimentare, pentru a te asigura că oferi o imagine completă asupra experienței și formării tale profesionale.
În construirea unui brand puternic contează să fii activ online
LinkedIn este o platformă pe care trebuie să fii activ și este necesar să creezi pentru a obține rezultatele dorite. LinkedIn-ul este mai mult decât un CV virtual. Conținutul, indiferent de platforma pe care comunici este important să fie un conținut de calitate.
Ce înseamnă “conținut de calitate”?
Este cel care aduce un plus de valoare în business-ul și/sau în viața celor ce te urmăresc. De fiecare dată când vrei să faci o postare, pune-ți următoarele întrebări
Pentru a diversifica modul în care activezi în online, poți apela la LinkedIn live, o platformă de streaming ce îți permite să interacționezi cu publicul în timp real. Cum te poți folosi de această oportunitate în construirea unui brand puternic?
- Îți prezinți produsele și serviciile;
- Împărtășești mai multe informații despre tine;
- Obții feedback de la public;
- Ai ocazia de a observa care sunt subiectele de interes;
- Dezvolți diverse strategii de networking.
Timeline episod:
Episodul acesta nu este singurul în care se abordează subiectul LinkedIn. Va urma încă un episod cu un expert în domeniu, de la care vei afla aspecte tehnice ale aplicației ce vin în completarea celor de astăzi. Episoadele marca Brands at Work reprezintă aportul informațional de care are nevoie orice antreprenor în construirea unui brand puternic, astfel că te încurajăm să asculți și episoadele anterioare.
Claudiu Auraș Popa, invitatul Brands at Work din episodul trecut, este și el moderator al unei emisiuni de podcast ce aparține Mentori de România: Leaders HUB. Îți recomandăm cu drag să te abonezi la emisiune pentru a afla cum poți fi un lider care poate face o diferență pozitivă semnificativă în mediul său profesional.
Te așteptăm aici, marțea viitoare, la un nou episod!
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.