Cum poți să construiești un proces de branding personal coerent? Construirea unui brand personal înseamnă a te poziționa în mod conștient ca expert în domeniul tău de activitate. Indiferent dacă cariera ta este nouă sau veche, proaspătă sau 100% clasică, acest lucru este valabil pentru oricine dorește să devină un brand personal.
În episodul de astăzi, Cristina Norocel îl are alături de ea pe Claudiu Auraș Popa, coach și consultant în idei de afaceri cu fonduri europene nerambursabile și împreună discută despre cum poți să concepi un brand personal exemplar.
Un brand personal bun se remarcă prin personalitatea sa unică și prin o identitate vizuală coerentă și clară. Un brand puternic este un brand recunoscut ușor. Pentru a îndeplini această recunoaștere locală, națională sau internaținonală, în diferite domenii sau grupuri de oameni, omul din spatele brandului trebuie să fie unul activ, implicat și sigur că deține soluția unei probleme.
3 metode pentru a crea un brand personal exemplar:
Fie că ești la început de drum, experimentat sau cauți o schimbare, un lucru este sigur: totul pleacă din interior. La fel cum consumatorii își doresc să cunoască omul din spatele afacerii, așa și tu, ca om, antreprenor, lider, trebuie să cunoști cine ești și ce soluție poți să oferi. Procesul de branding personal pornește din interiorul tău. De aceea, ai nevoie să cunoști și să aplici următoarele 3 metode dacă vrei să deții un brand personal exemplar:
- Scoate în evidență ceea ce te face valoros
- Dintre multele lucruri pe care poți să le faci, alege-l pe cel care îți aduce cel mai bun feedback și cea mai mare fericire. Definește-ți obiectivele – cum te vezi într-un an, în trei, în cinci? Ce dorești să faci cel mai mult în continuare? Cum vezi creșterea în carieră? Care va fi cel mai bun rezultat pentru tine în ceea ce privește dezvoltarea personală pentru anul care vine? Ce vrei să creezi pentru companie? Nu te mai compara cu ceilalți, compara-te cu tine, cel de ieri, cel de un an. Pentru a scoate în evidență ceea ce te face valoros, ai nevoie să comunici tu cu tine și să alegi domeniul în care poți oferii 100%.
- Alege direcția în care aduci cel mai mare plus de valoare
- Când știi de ce anume faci un lucru, știi ce să faci ca să-l împlinești, nu? Tu ai o viziune și o misiune de brand personal. Vrei să faci niște activități profesionale cu un scop precis, nu-i așa? Scopul diferă de la profesionist la profesionist. Unii vor să ajute, alții să contribuie, alții să inventeze ceva nou, alții să modifice ceva vechi. Cel mai important este să fii sigur că direcția în care te afli, te poziționează ca expert în domeniul tău.
- Nu uita să privești și în exterior
- Când oferi valoare, oamenii te răsplătesc cumpărând produsul tău. Ca acest produs să fie valoros pentru ei, întâi de toate trebuie să le rezolve problema. În episodul de astăzi, vei afla mai multe trucuri despre cum poți să privești exteriorul și ce își dorește piața de la tine.
Timeline episod:
Pentru a forma un brand personal exemplar, ai nevoie de răbdare și cunoștințe. Poate sună dificil acest proces, dar fiind bazat pe ceea ce te face valoros, devine ușor de administrat. Pentru mai multe sfaturi despre brand personal sau de companie, nu uita să ne urmărești pe Mentori de România, să ne asculți pe Spotify. Și pentru cele mai noi informații despre strategiile SEO, urmărește primul podcast românesc despre Search Engine Optimization.
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.