Ai auzit despre The Keyword Podcast și ai decis să-i oferi o șansă. Acum nu îți pare rău. Ascultând-o pe Mirela Pascu, moderatorul emisiunii de podcast, te-ai convins că optimizarea SEO este esențială pentru site-ul tău. Ești conștient că fără ea nu vei avea suficientă vizibilitate în mediul online și nu vei genera trafic pe site.
Ai aflat despre tipurile de SEO, despre strategii de cuvinte-cheie și de linkuri și totul pare, în primă fază, ușor…Aici este meritul Mirelei Pascu. Reușește, într-un fel caracteristic ei, cu umor, inteligență și simplitate, să explice și să te facă să înțelegi noțiuni și procese de funcționare complexe.
În episodul trecut ai aflat:
- cum funcționează Google și
- cum îți este indexat site-ul.
Știi acum că acele crawlere – sau boți – vin în vizită pe site-ul tău, înregistrează toate datele, iar apoi intervin algoritmii.
Prin intermediul acestora, motoarele de căutare reușesc să îți ofere site-ul tău ca rezultat potrivit al unei interogări. Este necesar ca tu să ajuți acești algoritmi.
Cum faci asta? Scrie pentru oameni și optimizează pentru motoarele de căutare – acestea vor reuși să citească și să înțeleagă textele de pe site-ul tău dacă ele sunt optimizate SEO. Îți vor cunoaște site-ul mai bine și îl vor considera relevant în anumite domenii și pentru anumite căutari ale utilizatorilor online.
Așasar, textele sunt scrise pentru utilizatori și optimizate pentru Google. Partea mai dificilă?
Să scrii “pe placul” ambelor entități. Pentru asta ai nevoie de SEO copywriting de calitate.
Ce face SEO copywriting-ul să fie unul bun?
În episodul de astăzi vorbim despre SEO copywriting calitativ și despre cum reușește Google să citească textele de pe site-ul tău.
Unul din obiectivele tale ca antreprenor este să construiești pentru afacerea ta cel mai bun site și să îl menții astfel. Poți să îți împlinești acest obiectiv dacă alegi o abordare holistică SEO.
Un SEO copywriting bun este un copywriting bun, în general. Bineînțeles că există unele aspecte specifice SEO ce trebuie respectate în texte atunci când le optimizezi pentru motoarele de căutare, dar acest subiect va fi prezentat mai în detaliu într-un alt episod.
Te poți abona la The Keywords Podcast aici dacă nu vrei să ratezi nicio informație despre cum poți realiza o strategie SEO de succes
Un copywriting de calitate reprezintă baza a ceea ce înseamnă continut optimizat SEO și se recunoaște prin transmiterea eficientă a mesajelor.
Mesajele pe care le transmiți cititorilor sunt cele care unesc îi unesc pe aceștia cu site-ul tău. Cum poți avea conținut scris de calitate pentru a reuși această conexiune?
Ține cont de aceste 3 aspecte importante pe viitor:
- Oferă informații excelente;
- Scrie cât mai clar posibil;
- Creează texte plăcute la citit.
“Clar” și “plăcut” pentru publicul tău țintă – ele sunt noțiuni ce au diverse definiții și exprimări, astfel că în această situație trebuie să îți cunoști foarte bine grupul țintă și ce definiții oferă el acestor două cuvinte.
Să presupunem că ești stomatolog și că deții propria clinică dentară. Investești în dezvoltarea identității de brand și vrei ca site-ul afacerii tale să fie printre primele rezultate în lista Google – astfel, oamenii îți vor găsi site-ul rapid și ușor. De asemenea, vrei ca odată ce ei îți accesează site-ul și încep să citească, să fie convinși de faptul că tu ești cel mai bun de pe piață.
Interesul lor va crește și vor dori să îți acceseze serviciile. Îți oferim două variante de text scurt pentru una dintre paginile site-ului tău – care dintre acestea crezi că va atrage oamenii?
Varianta 1 de text pentru prezentarea serviciilor tale stomatologice
“Oferim o gamă completă de tratamente stomatologice. Include igienă dentară și tratamentul tulburărilor temporomandibulare. Experții noștri pot identifica și paradontoza cu ajutorul radiografiilor.”
Varianta 2 de text pentru prezentarea serviciilor tale stomatologice
“Oferim o gamă completă de tratamente stomatologice, efectuate de profesioniști calificați și pasionați. Aceasta include tratamentul problemelor maxilarului și tratamentul care observă semnele bolii gingiilor. Ne asigurăm că veți pleca acasă cu dinți strălucitori, curați și sănătoși.”
And…WE HAVE A WINNER!
Cum probabil ți-ai dat seama, a doua varianta este cea recomandată pentru a convinge că ești cel mai bun stomatolog. Limbajul nu trebuie să fie unul de specialitate, complicat. Textele de pe site sunt pentru clienții tăi, iar limbajul de specialitate nu atrage și îi poate deruta.
Avantajele unui copywriting de calitate
Obții un Bounce Rate redus
Nu scrii pentru motoarele de căutare. Scrii pentru oameni. Dacă cititorilor le place ceea ce citesc, ei vor naviga pe site-ul tău în căutare de mai multă informație. Acest lucru face ca ei să petreacă mai mult timp pe site-ul tău, iar site-ul tău va avea astfel loc mai bun în clasamentul rezultatelor motoarelor de căutare.
Cum se întâmplă asta?
Prin ceea ce se numește bounce rate. În cazul de față, vorbim despre unul scăzut. Un bounce rate redus reprezintă procentul de vizitatori ai site-ului tău care navighează pe alte pagini alte site-ului tău după ce a vizualizat prima pagină.
Dacă oferi conținut pe placul lor, vor dori mai mult: să citească mai mult, să se intereseze de ofertele de servicii sau de produse, să se uite la detaliile de contact sau chiar să achiziționeze de pe site-ul tău.
Determini oamenii să distribuie link-uri ale site-ului tău
Un text bine scris prezintă șanse mai mari să fie distribuit pe rețelele de socializare sau link-ul către acesta să fie prezent pe alte site-uri. Textul trebuie să convingă și să placă pentru a fi distribuit.
Convingi cititorul să se întoarcă constant la tine
Dacă postezi constant conținut de calitate, vizitatorul se va reîntoarce pe site-ul tău. Motoarele de căutare observă acest comportament al utilizatorilor și îți vor considera site-ul tău unul de încredere.
Așadar, dacă vizitatorilor le place site-ul tău și îl accesează constant, acest lucru nu poate fi păstrat secret față de Google – el își va da seama imediat.
Cele mai mari 2 greșeli de SEO copywriting
- Aglomerarea de cuvinte-cheie – nu exagera cu utilizarea cuvintelor cheie pentru că textu devine iritant și obositor. Nu subestima motoarele de căutare: vor ști ce încerci să faci. Ai alternative: poți utiliza forme de plural, diferite timpuri verbale, sinonime sau alte derivate ale cuvântului-cheie principal.
- Adăugarea de conținut irelevant – site-ul tău are nevoie de text semnificativ, care să conteze pentru cititori. Nu te concentra doar pe optimizarea textului, pentru că astfel riști să te îndepărtezi de nevoile oamenilor care au accesat site-ul tău.
Convinge cititorii că textul tău merită citit, pentru că ei au alte opțiuni la care pot ajunge cu doar câteva click-uri. Tu, la rândul tău, ești o opțiune printre multele altele – trebuie să convingi că ești cea mai bună! Cu un conținut de calitate, șansele să faci asta sunt extrem de mari. Îți recomandăm să acorzi atenție următoarelor aspecte:
- dificultatea textului;
- structura materialului scris;
- stilul de scris;
- utilizarea subtitlurilor;
- scrierea corect gramaticală.
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont. Mai multe vor fi prezentate și explicate în episoadele viitoare.
Asigură-te că nu ratezi niciun episod și abonează-te la The Keywords Podcast pe canalul tău preferat: Apple Podcast, Spreaker, Google Podcast, Deezer , Spotify sau altele.
Nevoia utilizatorului + site-ul tău: it’s a match!
Sau, cel puțin…ar trebui să fie. Cu asta se ocupă Google. Printre multele lui task-uri de funcționare se regăsește și acesta: Google trebuie să potrivească nevoia de informație a utilizatorului cu rezultatele oferite.
Indiciile oferite de către utilizatori nu îi sunt suficiente lui Google. El are nevoie de mai multe informații pentru a-ți cunoaște site-ul și pentru a-l considera relevant. Una dintre metode este citirea site-ului.
Cum reușește Google să citească?
Răspunsul este: NLP – Natural Language Processing, sau, tradus în limba română, Procesarea Limbajului Natural.
Aceasta procesare reprezintă eforturile motoarelor de căutare de a înțelege și interpreta corect limbajul uman. Google evoluează extrem de rapid și a reușește din ce în ce mai bine să înțeleagă contextul și să facă legăturile între diferite cuvinte și concepte.
Încorporarea cuvintelor: cuvinte sunt strâns legate de alte cuvinte. Această tehnică ajută Google să înțeleagă cuvintele și semnificația lor specifică într-un text, paragraf sau orice text de mari dimensiuni.
Q1. Sub ce formă există aceste înglobări?
S-ar putea să te uimească răspunsul: sub forma unor numere. Astfel, înglobările de cuvinte reprezintă cuvinte convertite în numere.
Q2. Cum se realizează încorporarea cuvintelor?
- Un program de calculator este alimentat cu o cantitate de text.
- Programul de calculator analizează cuvintele din acea cantitate și determină ce cuvinte sunt utilizate împreună.
- Calculatorul traduce cuvintele într-o serie de numere. Cuvintele sunt astfel reprezentate sub forma unui punct într-un spațiu, o diagramă de dispersie: Ce cuvinte sunt legate între ele și cum se realizează această legătură?
Cu cât este mai bogată cantitatea de informații introdusă în sistem, cu atât va reuși să facă conexiuni mai bune și să citească mai bine textele. Google are în index stocată informația din întregul internet – asta pentru a-ți face o idee despre cantitatea de date stocată.
Cum poți înțelege mai bine Procesarea Limbajului Natural?
Te ajutăm noi. Îți prezentăm API.
Acesta îți prezintă o perspectivă asupra modului în care Google reușește să îți înțeleagă textul. Pentru a te familiariza cu API, îți exemplificăm în cele ce urmează cum funcționează.
Pentru început, dorim să menționăm faptul că textele sunt analizate în acest program în mai multe limbi, însă limba română nu se află printre ele. Astfel, pentru acest exercițiu, noi vom scrie în limba engleză. Îți recomandăm și ție să scrii în limba engleză sau în altă limbă de circulație internațională.
O altă recomandare, înainte de a începe: ascultă episodul integral. Mirela Pascu îți explică pas cu pas cum să utilizezi API și cum să interpretezi rezultatele oferite.
Introducem textul următor:
„Mirela Pascu is the CEO at Think Up Marketing. She founded The Keyword Podcast and manages the marketing and the company project teams. Her favorite topics are the psychology behind quality content and building an effective SEO strategy.”
Tradus în limba română:
„Mirela Pascu este CEO al companiei Think Up Marketing. A lansat The Keyword Podcast și conduce echipele de marketing și de proiect ale echipei. Topicurile ei preferate sunt psihologia din spatele unui conținut de calitate și construirea unei strategii SEO eficiente.”
Putem observa faptul că Mirela Pascu este definită ca o persoană, Think up Marketing, ca o organizație. Mirela Pascu și CEO sunt notate ambele cu numărul 1, ceea ce ne demonstrează că Google a identificat faptul că Mirela Pascu este CEO la Think Up Marketing. Evaluarea Salience indică importanța entității pentru text – urmărind datele din poză, vedem că Mirela a fost identificată ca fiind subiectul paragrafului introdus.
În cea de-a doua poză se poate observa evaluarea sentimentelor generate de cuvintele prezente în text: -1 înseamnă extrem de negativ, +1 înseamnă foarte pozitiv.
În poza de mai jos API ne oferă informații despre modul în care Google realizează conexiunile dintre cuvinte cu ajutorul noțiunilor de sintaxă a frazei.
Acum schimbăm puțin textul. Adăugăm o propoziție nouă:
„Mirela Pascu is the CEO at Think Up Marketing. She founded The Keyword Podcast and manages the marketing and the company project teams. Her favorite topics are the psychology behind quality content and building an effective SEO strategy. She is also a great cook.“
În limba română:
“Ea este de asemenea și un bucătar grozav.”
Iată ce se întâmplă în API:
Privește, spre exemplu, scorul Mirelei Pascu.
Acesta a crescut – de la 0 la 0,3. În acest nou paragraf, Google consideră că Mirela Pascu, subiectul, generează un sentiment mai plăcut comparativ cel din varianta anterioară.
Dar ce se întâmplă dacă introducem o frază nouă, negativă, care nu este despre Mirela Pascu?
Influențează în vreun fel scorul acestei entități? Există o singură metodă de a afla. Mai facem o modificare la text.
Înlocuim ultima propoziție adăugată cu aceasta:
“Mirela Pascu is the CEO at Think Up Marketing. She founded The Keyword Podcast and manages the marketing and the company project teams. Her favorite topics are the psychology behind quality content and building an effective SEO strategy. Her husband, Ciprian Pascu, is in charge of the completely inept Think Up Marketing curling team.”
În traducere:
“Soțul ei, Ciprian Pascu, se află la conducerea echipei total ineptă de curling a companiei Think Up Marketing.”
Scorul lui Ciprian Pascu este negativ, precum și cel obținut de echipa de curling. Însă, pentru a răspunde la întrebarea de mai sus: da, fraza nouă, deși nu este despre Mirela Pascu, influențează scorul, reducându-l de la 0,3 la 0.
Acest lucru se întâmplă pentru că Google reușește să facă asocierea între cele două entități și „observă” influența negativă a entității Ciprian Pascu.
Observi și tu faptul că API îți poate oferi informații extrem de utile, pe care e bine să le știi dacă îți dorești conținut de calitate, atât pentru motorul de căutare, cât și pentru vizitatorii site-ului tău.
Orice alte curiozități ai legate de acest subiect, îndrăznește să explorezi și află răspunsurile cu ajutorul API.
Timeline episod
Așadar, un SEO copywriting de calitate îți optimizează site-ul pentru motoarele de căutare, reușind totodată să atragă și să convingă utilizatorii de calitatea înaltă a serviciilor tale.
Dacă ai nevoie și de alte informații care să îți ajute afacerea, te așteptăm pe site-ul Mentori de România cu mai multe emisiuni de podcast, toate dedicate antreprenorilor.
Ne reîntâlnim vinerea viitoare cu episodul 4 al emisiunii The Keyword Podcast.
Până atunci, te lăsăm în grija API – știm că te lăsăm pe mâini bune.