Comunicarea este elementul care consolidează o echipă valoroasă și care pavează totodată calea către succes.
În acest episod, alături de Adrian Burlacu și Cristina Norocel, vorbim despre necesitatea implementării unei strategii de comunicare în business. Presupunând că pornim la drum cu seriozitate și dorință de dezvoltare, există cel puțin 3 motive pentru care merită să construim o astfel de strategie. Știind că pentru mulți antreprenori aflați la început de drum bugetul, obiectivele și audiența țintită pot reprezenta încă aspecte nefinisate ale afacerii, azi discutăm amănunțit despre toate aceste elemente, ele fiind și parte integrantă a unei campanii de comunicare.
„Cu un buget format din linii în Excel pe care scriem ‘Nu știu’, rezultatele vor fi ‘Nu știu’.”
Adrian Burlacu
La fel ca în viață, setarea prealabilă a unor obiective clare facilitează tot parcursul necesar atingerii acestor țeluri. Contextul socio-politic și publicul căruia mesajul cheie al unei campanii de comunicare se adresează, reprezintă esența oricărei strategii de comunicare. Fie că vorbim de branding personal, branding de companie sau promovarea unui brand de produs, așa-numitul buyer persona este nucleul de la care pornește totul. Odată fixate cele mai importante chestiuni, urmează partea de implementare, și anume identificarea și punerea în practică a tacticilor de comunicare, măsurarea impactului campaniei și indispensabilul follow-up util îmbunătățirii acesteia.
„Cu cât vei gândi obiective mai specifice, măsurabile, realiste și bine situate în timp, cu atât îți va fi mai ușor să-ți măsori capacitatea de comunicare.”
Cristina Norocel
Conform Cristinei, „nu există o rețetă ideală” și potrivită tuturor, atunci când vine vorba de transmiterea mesajului unui brand. În funcție de industria și specificul business-ului, aceste strategii de comunicare trebuie construite diferit pe alocuri, având grijă totodată ca ele să nu ajungă într-o extremă dăunătoare companiei.
Este adevărat că orice afacere de succes pornește de la o viziune autentică, însă orice idee genială se poate pierde foarte ușor în tumultul altor idei geniale prezentate în piață, dacă nu este corect transmisă și promovată. Pentru a preveni astfel de situații, specialiștii emisiunii au ales ca, în episodul de astăzi, să explice în ce constă alcătuirea unei strategii de transmitere corectă a mesajului, dar mai ales de ce avem nevoie de ea.
Timeline Episod
Mai multe despre avatarul de client și identificarea audienței potrivite puteți afla accesând https://www.mentorideromania.ro/pozitionarea-in-piata-a-brandului-personal/
Dacă îți dorești să-ți transformi potențialul în reușită, te invităm să urmărești în continuare setul de podcasturi ce înglobează îndelungata experiență a celor doi specialiști.