Iată-ne în primul episod al celui de-al doilea sezon Brands at work. Tot în prezența Cristinei Norocel și a lui Adrian Burlacu vom afla mai multe despre construirea unui brand personal, fiind însoțiți în episoadele viitoare și de alți invitați, specialiști în marketing sau antreprenori de succes, care ne vor împărtăși din experiențele lor.
În episodul de astăzi, Cristina Norocel propune o temă recurentă, cu care se confruntă în proiectele cu noii clienți, și anume obiective de business vs obiective de marketing. Aceștia vin cu obiective de business și uită de cele de marketing. Astfel că în acest episod vom afla cum să diferențiem cele două ținte pe care trebuie să le avem în vedere atunci când vrem ca firma noastră să aibă succes și cum, în același timp, acestea sunt clădite unele pe celelalte. Obiectivul de marketing îți arată unde și cum trebuie să lucrezi pentru a realiza acel obiectiv de business pe care tu ți l-ai propus pentru afacerea ta.
„Trebuie să reinterpreteze obiectivele de business în obiective de marketing.” – Cristina Norocel
Dacă îți dorești creșterea vânzărilor trebuie să ții cont de mai multe aspecte. De exemplu, într-o afacere online, poți face asta prin creșterea traficului pe site. Pentru o creștere a traficului pe site Adrian îți recomandă campanii de Google Ads, Facebook Marketing sau chiar și de Content Marketing, dar să nu omiți faptul că aceste campanii au nevoie la rândul lor de alte obiective. Iar pentru toate acestea trebuie să îți stabilești și un buget, pentru că nu poți obține creșterea vânzărilor în afacerea ta dacă nu investești în ea.
„Obiectivele trebuie să fie specifice și măsurabile, la fel și evaluările campaniilor.” – Adrian Burlacu
Obiective de marketing și obiective de business
Dacă afacerea ta este la început sau este o afacere mică, poți apela fie la un freelancer, fie la o agenție de marketing pentru a-ți stabili obiectivele de marketing. Procesul trebuie să fie unul transparent, astfel încât specialiștii să își dea seama de profilul afacerii tale și să te poată ajuta să-ți atingi obiectivele de business, implicit să te ajute la creșterea vânzărilor.
Adrian ne prezintă, în final, cum aceste obiective sunt ca o piramidă: la bază avem obiective de business, apoi obiective de marketing, urmate de obiective de comunicare. Fiecare implică anumite lucruri tactice de îndeplinit, analize și cercetări de piață, și nu în ultimul rând, anumite bugete.
Timeline episod
Dacă îți dorești să-ți transformi potențialul în reușită, te invităm să urmărești în continuare setul de podcasturi ce înglobează îndelungata experiență a celor doi specialiști.
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.