3 trucuri pentru a crește profitul companiei S5E03

În episodul de astăzi, alături de Cristina Norocel și Adrian Burlacu, vom continua discuția despre obiectivele de marketing. Așa cum am văzut, aceste obiective de marketing trebuie optimizate pentru a produce o maximizare în profitul unui business. Vino alături de noi să afli cum poți scurta drumul către succes prin puterea exemplului.

3 trucuri ce pot crește profitul companiei:

1. Îmbunătățirea ROI-ului ( Return of Investment sau rentabilitatea investiției)

Din punct de vedere financiar, ROI-ul este procentul din investiție care se întoarce spre persoana care realizează acea investiție. Astfel, dacă dorești să investești într-o strategie de marketing sau vrei să începi o campanie de promovare nouă, ai nevoie de o țintă profitabilă. Cum poți afla profitabilitatea țintei tale? Dacă în trecut acest indice era dificil de aflat, astăzi, în era digitală, avem parte de toate aceste date la un click distanță. Durata procesului de vânzare, costul per achiziție (CPA), costul per click (CPC) , câte persoane îți vizitează site-ul, durata implicării? Toate aceste date sunt cele care produc o eficiență în investiție dacă sunt monitorizate constant și se intervine cu diverse strategii atunci când sunt negative.

2. Retenția și fidelizarea clienților

În sezonul trecut, am discutat despre cât de importantă este menținerea clienților actuali și cum aceștia pot fi cei care, prin recomandări, ne produc atragerea unor clienți noi. Acest proces de retenție necesită un consum mai mic de energie și bani. Prin marketingul relațional se poate forma o legătură stabilă și fidelă între brand și consumatorul existent.

profitul companiei marketing relational
3. Optimizarea pâlniei de vânzare ( sales funnel)

Pâlnia de vanzare este un instrument de marketing și vânzări prin care poți genera mai multe lead-uri, mai mulți clienți, astfel mărind profitul companiei. Cum? Această pâlnie trebuie să conducă consumatorul către o decizie de cumpărare(customer journey) și conține 4 etape:

  1. Vizibilitatea sau awareness, se află în partea de sus a pâlniei. Aici își au locul potențialii tăi clienți, cei care sunt interesați de brandul tău.
  2. Conștientizarea și interesul se regăsesc la mijloc. În aceasta etapă potențiialii tăi clienți devin interesați și conștienți de produsul tău, brandul tău sau chiar de tine.
  3. Decizia se află în partea inferioară. În acest punct, clienți tăi decid să achiziționeze produsul tău.
  4. Cumpărarea, ultima parte a pâlniei. Potențialul tău client a decis să achiziționeze produsele tale, făcând profitul companiei să crească.

De aceea, legătura dintre marketingul relational și atragerea potențialilor clienți în funnel, este crucială. Tot prin această legătură se poate reînvia baza de date a clienților existenți, ROI-ul se va îmbunătăți astfel încât investiția va avea cifre pozitive.

Timeline episod:

02:14La ce trebuie să fim atenți atunci când setăm un obiectiv? 10:30Ce fel de clienți îți dorești? 18:07Care este primul instinct al antreprenorului?

Schimbările te pot da peste cap, dar îmbunătățirile nu. Aceste trucuri vin în ajutorul antreprenorilor care vor să-și mărească profitul companiei. Pentru mai multe exemple și argumentări, te invităm să asculți episodul de astăzi. Nu uita să ne urmărești și pe www.mentorideromania.ro sau să descarci aplicația.

Brands at WorkEpisod 70