Cercetarea cuvintelor cheie | Instrumente de cercetare utile in 2023

Cercetarea cuvintelor cheie relevante pentru SEO și scrierea conținutului poate fi dificilă și consumatoare de timp. Cu algoritmii în continuă schimbare, este greu să fii la curent cu cele mai recente tendințe.

De aceea, Mirela Pascu este și astăzi alături de noi pentru a ne dezvălui câteva instrumente de care ne putem folosi pentru a ne întări strategia SEO. Așa cum a prezentat în episodul anterior există 3 tipuri de cuvinte cheie pe care trebuie să le abordăm diferit și care, la rândul lor, au o întreagă strategie în spate care trebuie întărită și actualizată constant. Cercetarea cuvintelor este mai mult decât pare, am putea spune că este un reserch care ascunde caractere, personalități, comportamentul unui avatar de client. De aceea, necesită o abordare corectă, relevantă și înclinată către interesul consumatorului.

Instrumente de cercetare a cuvintelor cheie


Poate suna șocant, dar Wikipedia este un izvor cu resurse inepuizabile de cuvinte cheie pe care le poți accesa de fiecare dată când ai nevoie. Aici este foarte interesant de urmărit modul în care informația este structurată în funcție de căutările noastre, însă, mai presus de această structurare, ne sunt oferite la final mai multe categorii care să înglobeze cuvântul nostru căutat și care reprezintă o altă sursă esențială de cuvinte cheie. Orice cuvânt căutat prin motorul Wikipedia, poate alimenta o sursă de inspirație și dezvoltare a cuvintelor cheie.

Un alt instrument eficient în cercetarea cuvintelor cheie este Squirrly SPY, acesta relevând informații din interiorul afacerii concurenților noștri în ceea ce privește strategia SEO pe care o utilizează. Ce face acest Squirrly de fapt? Poate genera rapoarte prin care putem afla cuvintele cheie pe care le folosește concurența. Aceste cuvinte cheie se pot dovedi mult mai uitle pentru noi, dacă știm totul despre indexarea unui site în motoarele de căutare, astfel putem să ne clasăm pe ele.

Cuvintele cheie sunt o parte esențială a SEO, iar Google le ia foarte în serios. Gigantul motoarelor de căutare ia în considerare mai mulți factori atunci când determină importanța cuvintelor cheie, inclusiv cât de des sunt utilizate, cele mai populare subiecte asociate acestora, precum și volumul de discuți ce sunt în jurul lor. Așadar, cercetarea cuvintelor cheie, trebuie să fie cât mai amanunțită pentru a genera interes și vizibilitate.

Alte instrumente de cerectare care sunt mult mai cunoscute de publicul larg, dar cărora nu le-au oferit o importanță deosebită pot fi:

  1. Forumurile, indiferent că discutăm despre un grup de Facebook, Whatsapp sau alte rețele sociale. Locurile în care se adună oamenii și dezbat subiectele noastre de interes, sunt locurile în care trebuie să fim nelipsiți. De aici putem asimila provocările, întrebările, lucrurile știute și neștiute, astfel încât putem provoca un val de interes enorm. Să nu uităm, majoritatea acestor forumuri sunt gratuite, un punct în plus pentru noi.
  2. Quora. Dacă nu ai aflat până acum de Quora, probabil ești genul de om care nu prea pune întrebări. Ei bine, această platformă este gândită pentru oamenii care au multe întrebări. Aici este locul în care poți veni, poți pune o întrebare și poți pleca și cu un răspuns, o sugestie, o recomandare, exact ceea ce ai nevoie atunci când nu ști unde să mai cauți răspunsuri la întrebările tale. Cum te ajută această platformă pe tine, în procesul tău de cercetare a cuvintelor cheie? Ei bine, ai 3 pași de făcut:
    1. Te conectezi
    2. Urmărești topicurile pe care tu vrei să le abordezi și dezvolți prin cuvinte cheie
    3. Și până data viitoare, ești sigur că ai luat cu tine ce aveai nevoie, cuvinte cheie, subiecte, mituri.
  3. Reddit este un domeniu cu autoritate. Ce înseamnă asta? Backlink-urile sau trimiterile directe către site-ul tău sunt luate în considerare de către Google. Ce aduce asta? Un plus față de concurență și un pas către prima pagina a lui Google.
  4. Review-uri Amazon și nu doar. Orice review ascunde un soi de informații valoroase despre ceea ce îi interesează pe oameni sau ceea ce îi nemulțumește. Aceste informații ne ajută să realizăm articole bazate pe cuvinte cheie discutate și dezbătute pe baza unui review, aducând acei oameni nemulțumiți sau mulțumiți la noi în site.
  5. Twitter Deck, este un tool care te poate ajuta în descoperirea unor subiecte de interes pentru avatarul tău de client, mai ales dacă el folosește Twitter. Dacă dorești să ai profit, trebuie să profiți de toate aplicațile din care îți poți extrage informații valoroase și să fii prezent în viața avatarului tău de client.

Modalități pentru cerectarea cuvintelor cheie

O metodă utilă prin care putem facilita acest proces, pe lângă utilizarea site-urilor amintite mai sus, este selectarea a 5 cuvinte cheie prinicipale. Aceste cuvinte sunt cele pentru care dorim să fim clasați de către Google. Le introducem în bara de căutare și incepem investigația. După afișarea rezultatelor este esențial să dăm la o parte rezultatele plătite, mai ales dacă ne dorim să creștem pe baza „propriilor puteri” și să analizăm rezultatele organice. Este esențial, de asemenea, să studiem în detaliu site-urile care sunt clasate pe primele locuri. Aceste domeniile de activitate ne aduc la cunoștință tendințele despre care vorbesc oamenii, în același timp, descoperim și principalii competitori. Chiar dacă nu este cel mai ușor proces pe care o companie trebuie să îl realizeze, însă este unul dintre cele mai importante, deoarece oferă rezultate instante și poate anticipa viitoarea competiție.

Mai puțin cunoscut sau nu, motorul Google, cel cu care suntem deja obișnuiți, are și o funcție mai avansata pentru căutări, Google Search Avansat.

cercetarea cuvintelor cheie 1327x893

Această funcție avansată a lui Google, oferă o vizine mai clară și detaliată despre exact ceea ce vă interesează. Posibilitatea de a specifica limba, regiunea, data, chiar și tipul fișierului, aduc în fața voastră drumul de interes pe care doriți să mergeți. În plus, avem o categorie importantă pe care ne-o oferă Google, gratis- data ultimei modificări. Această categorie este cea care ne determină să folosim sau nu un cuvânt cheie specific, dacă nu au existat discuții, nu s-a scris nimic în ultima săptămână sau lună, credeți că mai este de interes și necesită să investim timp ?

Cercetarea cuvintelor cheie nu este altceva decât un research de comportamente, de interese, de avatar de client

Mirela Pascu

Asta nu este tot ce ne poate oferi Google. Pe lână cele menționate mai sus, tot gratis, avem și Google Trends , un tool care ne poate face cunoștință cu frecvența din ultima perioadă a cuvintelor cheie, cu tendința de creștere a unor subiecte care ne pot clasifica în prima pagină. Și tot, marele gigant Google, mai are un tool, Google Search Console, locul în care putem afla cu ce cuvinte cheie am fost în Top, care sunt cuvintele prin care ne descoperă oamenii și putem afla chiar modul întâplător prin care am ajuns vizibili.

Pe lângă tool-urile de la Google, vă mai propunem o provocare, acum de la Meta, Facebook Pixel. Locul în care poți afla ce statistici înmagazinează acesta despre site-ul tău în raport cu oamenii care vin din Social Media. Astfel, poți analiza zonele lor de interes și ceea ce le face placere să urmărească. Dacă ești acolo unde vor și le oferi ceea ce au nevoie, cuvintele tale cheie vor deveni chiar prețioase și implicit, tu, vei deveni o concurență asertivă.

Timeline episod:

01:06Ce este reseach-ul de cuvinte cheie? 03:05Cum descoperim cuvinte cheie pentru afacerea noastră 04:10Spionul nevinovat al unui competitor 08:30O mână de ajutor oferită de Google

Ca de fiecare dată, te invităm să urmărești și viitoarele episoade de podcast unde gazda noastră îți va prezenta mai multe secrete ascunse din strategia SEO, dar și cum să le exploatezi la maxim pentru a-ți poziționa compania în topul rezultatelor oferite de Google.

Pentru cei care doresc să-și îmbunătățească strategiile SEO, lucrul cu noi va fi un „efort” util care promite multe satisfacții. În plus, site-ul Mentori de România prezintă multe alte călătorii interesante care așteaptă să fie explorate – cum ar fi selecția noastră de emisiuni captivante de podcast! Oricare ar fi pasiunile și obiectivele tale, alege emisiunea care te va ajuta să devii un lider de afaceri mai bun!

The Keywords PodcastEpisod 5