Urmărește-ne
Caută
Ne poți asculta și pe:
tipuri de promotii

Tipuri de promoții și mecanisme de promovare S2E003

Episod 18

Ascultă Episod

În episodul trecut am aflat ce sunt promoțiile și ce presupune implementarea acestora. Astfel că în episodul de astăzi discuția merge mai departe și aflăm de la Cristina Norocel și Adrian Burlacu ce tipuri de promotii putem folosi pentru afacerea noastră, dar și câteva mecanisme de promovare a acestora.

Primul tip de promoție este cea de lichidare de stoc, care se adresează consumatorului fidel. Mecanica des folosită pentru o astfel de promoție este cea de discount, dar care nu produce randamentul pe care ți l-ai dori, pentru că vine cu un buget de implementare mare. Specialiștii noștri îți recomandă să folosești mecanica ad one, care presupune oferirea de discount unui produs după ce ai cumpărat deja alt produs.

„Astfel încât reușești să oferi plus de valoare consumatorului care primește o ofertă bună de preț.”

Cristina Norocel
tipuri de promotii

Un alt tip de promoții sunt cele de sezon, care au ca „scop retenția atenției consumatorului asupra brandului tău”. Acestea sunt gândite să aducă un profit mare, dar trebuie să ai grijă să îți pregătești și stocurile foarte atent. Mecanicile potrivite pentru astfel de tipuri de promotii sunt cele de gamification. Acestea presupun oferirea de premii, oferindu-i clientului și un rol în acest joc prin care el trebuie să strângă puncte sau anumite ambalaje, capace.

„Scopul acestor mecanici care au gamification trebuie să fie vânzarea repetitivă către același cumpărător.”

Adrian Burlacu

Există și mecanica cu premiu instant, ca de exemplu atuni când răzuiești un carton și poți ridica premiul imediat. Consumatorii sunt atrași de aceasta, dar premiile sunt clar mai mici decât în mecanicile de gamification și trebuie să ai o infrastructră bine implementată pentru a face față în livrarea instantă a premiilor.

Una dintre cele mai dezbătute tipuri de promotii este cea la lansarea de produs. Teoretic nu este recomandat să faci o astfel de promoție printr-un simplu discount. Dar dacă de exemplu la un salon de înfrumusețare oferi gratis o procedură simplă, care poate fi acoperită ca preț din cel al procedurilor mai complexe, te poate ajuta în promovarea noii tale afaceri. Mecanismele de promovare recomandate pentru acest tip de promoție sunt cele de exclusivitate, când oferi unui număr mic și limitat de oameni produsul tău. Astfel acei oameni vor deveni „ambasadorii afacerii tale”.

„Fiecare promoție în parte este un produs nou și trebuie tratată ca atare. Trebuie să îți setezi obiective de vânzări cât și în valoare și în volum și să le urmărești în timpul implementărilor.”

Adrian Burlacu

Tipul de mecanică ți-l alegi în funcție de consumatorii pe care îi urmărești, fie dorești fidelizarea celor existenți, fie dorești să atragi clienți noi.

Tipuri de promotii dupa tipuri de clienti

E important să înțelegem diferența dintre consumatorii de brand și consumatorii de promoții. Consumatorii de brand cumpără produsul pentu o valoare perceptuală emoțională, iar consumatorii de promoții caută valoarea funcțională. Mesajul trebuie gândit funcțional și după emoțional. E necesar din nou să îți faci „avatarul clientului”, analizând de la datele socio-demografice până la cele despre nivelul de educație, preocupări.

Indiferent de ce mecanisme utilizezi, Adrian ne prezintă 5 principii pentru construcția mesajului din spatele ei: să fie scurt, să fie clar, să fie direct, să fie orientat spre beneficiu funcțional și să fie suprasusținut de beneficiul emoțional al brandului.

Timeline episod

01:44Tipuri de promotii și mecanisme 13:54Tipuri de clienți

Pentru a afla mai multe despre cum să-ți construiești o afacere de succes nu ezita să asculți restul podcast-urilor Brands at work.

Brands at WorkEpisod 18