Astăzi ni se va alătura un invitat special, gata să împărtășească din experiențele sale în branding de companie și branding personal. Mădălina Ștefan este antreprenoare și fondatoare a companiei Cartobello, care se ocupă de confecționarea și vânzarea cutiilor personalizate de cadou. Alături de specialiștii noștri, Cristina Norocel și Adrian Burlacu, ne va povesti despre construirea brandului personal din propriile ei experiențe.
Atunci când ești la început de drum și abia planifici totul, te gândești mai întâi „ce ai tu și ce valoare vrei să aduci în piață”, ce vrei să transmiți celorlalți. Este important să îți știi valoarea, pentru că dacă nu faci tu la momentul potrivit acea afacere, o vor face alții. Iar mai presus de toate, pentru a avea succes, „mergi acolo unde e zona ta de interes”.
„O acceptare necondiționată de sine este partea de branding personal.”
Ion Marian Caloianu citat de Mădălina Ștefan
Primul pas pe care ar trebui să îl facă un antreprenor, care lucrează la construirea brandului personal ar fi să verifice ce e relevant în mediul online și în mediul de business în care se încadrează. Apoi e important să ai o structură a pașilor în drumul tău în antreprenoriat. Mădălina oferă câteva sfaturi pentru antreprenori și ne încurajează să ne ducem spre un expert sau să ne informăm constant singuri, fie prin citirea unor articole, fie prin ascultarea unui podcast. Când îți stabilești structura trebuie să bifezi criteriul poziționării. „Asumă-ți acea identitate în zona de business” și ai grijă în același timp ca rețelele sociale să îți asigure acea imagine.
Construirea brandului personal pentru incepatori
Trebuie să îți cunoști afacerea și obiectivele foarte bine, pentru că fiecare pas din structurarea brandului tău e adaptabil și flexibil afacerii tale. Construirea propriului brand se poate face doar dacă îți cunoști foarte bine afacerea și obiectivele ei.
„Alege câteva elemente care să te definească pe tine și autenticitatea ta, și apoi aplică structura, fii consecvent, greșește, dă înapoi.”
Mădălina Ștefan
Atunci când pornești o afacere trebuie să îți asumi 3 roluri: recrutare, învățare, contractare. Prima dată aduci oameni în jurul afacerii tale cu care o poți construi mai departe, înveți continuu tu ca lider pentru a fi cât mai bun și a-i ajuta și pe ceilalți să crească cu tine, apoi contractezi, faci contractate cu mai mulți clienți sau chiar cu alte firme.
Cristina este curioasă cum se confruntă Mădălina cu „sindromul impostorului”. Ea ne sfătuiește să ne găsim vocea, pentru că vorbind vei afla și tu mai bine ceea ce vrei să faci. Când îți găsești vocea ai sentimentul că lucrurile pot fi îmbunătățite și trăiești cu asta. Investești să te educi și să devii expert undeva și recunoaște când ești „impostor” undeva, așa cum se simte ea acum când vorbește despre construirea brandului personal, pentru că nu este o specialistă, însă a învățat multe prin trăirea anumitor experiențe în afaceri. Acest sindrom dispare când devii expert în ceva, pentru că nu trebuie să fii bun la toate.
Branduri personale pe care ea le urmărește: Seth Godin, Răzvan Căzănescu, Paul Olteanu, Cristina Norocel. Ea motivează urmărirea acestor oameni prin faptul că au ceva de spus și au coerență în ceea ce spun.
Îi place rolul de antreprenor pentru că îi place să construiască lumi. Numai în propria companie a făcut trei reorientări de-a lungul anilor. Este condusă de o dorință continuă de schimbare. Iar dorința ei de acum încolo este de a construi și cu alți antreprenori lumi noi în companiile lor.
Cartea pe care ne-o recomandă Mădălina în final se numește „Reinventing organizations“ și este scrisă de antreprenorul Frederic Laloux.
Timeline Episod
Dacă îți dorești să-ți transformi potențialul în reușită, te invităm să urmărești în continuare setul de podcasturi ce înglobează îndelungata experiență a celor doi specialiști.
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.