Astăzi discutăm cu Elena Gaspar, președinta Sistemului Național de Reciclare a Bateriilor (SNRB), o organizație de preluare a responsabilității producătorilor pentru managementul deșeurilor de baterii. Alături de gazdele noastre, Cristina Norocel și Adrian Burlacu, vorbim despre strategii de marketing in ONG-uri și demontăm mitul că marketingul se adresează exclusiv societăților comerciale.
Pentru a ajuta un ONG să crească, trebuie să trecem dincolo de socializare și de networking, este nevoie în aceeași măsură de branding și promovare. Întrebarea care se pune este cum comunicam in ONGuri, dar mai ales, cum folosim bugetul limitat pentru a obține profit și pentru a crește gradul de conștientizare în ceea ce privește activitatea desfășurată de organizație?
,,Este necesar să ai o strategie de comunicare, indiferent de specificul și direcția campaniei.”
Elena Gaspar
Elena recunoaște că inovația vine din nevoie și ne propune câteva soluții creative prin care putem atrage parteneriate și sponsorizări vitale oricărei organizații, și prin care putem determina oamenii să vină spre noi.
Idei de strategii de marketing in ONG-uri
Discutăm în primul rând despre cum putem dezvolta campaniile de promovare care au în spate obiective clare, concrete. Atunci când ai un buget limitat, ai nevoie cu atât mai mult de anumite strategii de marketing și să urmărești un „fir roșu”, necesar indiferent de specificul și direcția de comunicare a campaniei, pentru a putea folosi resursele cât mai eficient.
În aceeași măsură, este important să demonstrezi că în spatele unor denumiri complicate se ascund aspecte cotidiene. Poate fi util să te folosești de un limbaj pe înțelesul tuturor, ca să ajungi la tot felul de oameni, în loc să aștepți să vină ei la tine. Felul cum comunicam in ONG-uri ține de dezvoltarea unor campanii bine targetate și de a ne cunoaște și familiariza cu avatarul de client interesat de serviciile oferite de organizație. Doar cu astfel de strategii de marketing in ONG-uri poți atinge și latura sensibilă a oamenilor, transmițându-le povestea brandului tău.
Pe deasupra, să nu uităm că imaginea ONG-ului se reflectă asupra oamenilor care îl reprezintă. De aceea este mereu necesar să ne comportăm în concordanță cu valorile pe care le promovează organizația, să afișăm autenticitate și transparență, pentru a câștiga încrederea oamenilor. Să folosim resursele pe care ni le-au furnizat exact în scopurile pe care le-am promis și nu pentru uzul personal.
Cum comunicam in ONG-uri?
Un exemplu de campanie reușită ni-l dă chiar Elena, care, prin intermediul SNRB, a contribuit la creșterea gradului de conștientizare în privința necesității de a recicla bateriile uzate. Ne vorbește despre cum i-a convins pe oameni să înțeleagă de ce este important să includă acest obicei în viața lor, punându-l într-o lumină pozitivă, în loc să îl prezinte ca pe un pericol iminent și despre cum a reușit să convingă nu doar reprezentanții comerciali, cât și numeroase familii, să își plaseze containere speciale de colectare gratuită a bateriilor pentru reciclare.
Direcția de comunicare cu utilizatorii este, așadar, cu atât mai eficientă cu cât metoda de prezentare pune lucrurile într-o lumină pozitivă, și cu cât ne creăm notorietatea în concordanță cu valorile și specificul organizației.
Timeline Episod
Ascultă întregul episod, ca să te convingi și tu de ce avem nevoie de strategii de marketing in ONG-uri și de ce zona de utilitate comercială este necesară și în sfera societății civile. Nu uita să ne urmărești pe pagina de Facebook Brands at Work, iar pentru a fi la curent cu toate episoadele și articolele noastre, nu uita să îți descarci aplicația Mentori de România.
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.