Lecții de leadership despre creativitate cu jucăria YO-YO S2E010

Te-ai gândit vreodată dacă există vreo legătură între jucaria yo-yo și creativitate? Iar dacă există, care să fie acea legătură? LeadersHUB și Mirela Pascu au răspunsul!

Creativitatea se aseamănă foarte mult cu un yo-yo, rămânând latentă până este eliberată. Iar ideile bune generate de dezvoltarea creativității sunt un produs bun și de calitate. Deoarece multe organizații vor supraviețui sau vor eșua în baza fluxului de idei pe care îl produc, creativitatea poate fi considerată aici combustibilul necesar pentru creștere și oportunitate. De multe ori, soluțiile creative sunt mai bune si favorabile soluțiilor scumpe. Ideile, îmbunătățirile, dezvoltările, inspirațiile și inițiativele nu numai că vor ajuta la păstrarea afacerii pe linia de plutire, dar îi vor asigura și continuitatea. Jucăria yo-yo arată, deci, valoarea creativității și a oamenilor creativi. Leaderii buni nu trebuie să fie extrem de creativi pentru a avea succes, dar este necesar să se înconjoare de oameni care pot crea. Yo-yo te învață cum să te echipezi pe tine și pe alții pentru a putea fi mai inovatori, prin dezvoltarea tipului de mediu și de procese care generează idei valoroase. Pur şi simplu creativitatea creează oportunități.

Jucăria yo-yo raportată la etapele creativității

Un leader care își dorește dezvoltarea creativității pentru echipa și afacerea sa va fi nevoit să aplice cele 3 etape pe care creativitatea le oferă:

  1. Creativitatea trebuie făcută pentru a fi atrăgătoare. Oamenii au nevoie de un scop specific pentru ideile și planurile lor. Un leader va trebui să realizeze un procez de creativitate atât de atrăgător, încât obținerea rezultatelor de pe urma acesteia să motiveze echipa, care mai târziu ea va contribui din proprie ințiativă la dezvoltarea creativității pentru afacere.
  2. Este necesară crearea unei direcții. La fel ca jucăria yo-yo, care necesită o direcție înainte de lansare, iar creativitatea are aceeași nevoie. De ce? Pentru că invenția este creativitatea care rezolvă problemele.
  3. Aplicarea cerințelor creativității. Acestea sunt în număr de 4 după cum urmează:

Pentru un mai bun rezultat, creativitatea necesită eliberare. Cu tot potențialul său, jucăria yo-yo este pur și simplu o bucată de material care nu va funcționa doar dacă este ținut în mână. Doar când va fi proiectat va face ceea ce a fost de fapt creat să facă, și anume a se învârti. În cazul creativității, atunci când aceasta va fi „proiectată”, va exista o punere la dispoziție a mai multor libertăți, precum: libertatea de a gândi, libertatea de a explora, și cea mai importantă pentru om, libertatea de a eșua. Astfel, pentru ca dezvoltarea creativității să fie un proces asigurat, aceste libertăți îi sunt necesare atât leaderului, cât și echipei sale.

jucaria yo-yo

După ce eliberarea a fost obținută cu succes, creativitatea urmează a avea nevoie de rostogolire. Odată ce jucăria yo-yo este eliberată, aceasta se învârte. Ca și yo-yo, creativitatea nu poate fi grăbită deloc, ci are nevoie de timp pentru a acționa, pentru a se manifesta și pentru a câștiga impulsul necesar pentru a reveni la sursă. Iar componentele rostogolirii sunt doar 2: timpul și încrederea. Rostogolirea este, deci, starea creativității care se manifestă ea însăși într-o multitudine de moduri, cum ar fi inventarea prin eșec, visarea imposibilului și sugerarea absurdului.

După ce creativitatea a primit avântul necesar, ea va avea nevoie și de întoarcere. Pentru jucăria yo-yo, aruncarea este doar jumătatea distracției. Obiectul mișcării sale nu este complet până cand nu se întoarce de unde a pornit. Deci, pentru dezvoltarea creativității, un concept inovator devine funcțional doar atunci când s-a întors și în cele din urmă este supus testului.

Ultima cerință a creativității este necesitatea sa de rebobinare. Orice yo-yo se oprește din când în când, iar acest lucru este datorat necesității rebobinării mosorului, înainte de a îl lăsa să funcționeze din nou. Deci, cum să rebobinați și să stimulați creativitatea atunci când pare că intervine blocajul? Odihna, muzica, utilizarea unei tehnici de cartografiere, asocierea sunt doar câteva soluții care pot garanta înlăturarea blocajului. Cel mai bun moment pentru a lua o pauză și pentru a derula forța creatoare este după un eșec. Un alt moment, nu chiar atât de evident pentru a-ți rebobina mintea, este după o idee excepțională de reușită sau o perioadă de productivitate creativă.

Ucigașii pentru dezvoltarea creativității sunt cei care taie șiretul pentru jucăria yo-yo. Deși acești ucigași, stresul excesiv, lipsa odihnei, problemele de sănătate, sunt dăunători, cel mai păgubitor ucigaș este frica.

Toată lumea posedă creativitate. Unii au petrecut pur și simplu mai mult timp cultivând-o decât alții. Alții au ținut în mâinile lor prea mult un yo-yo, încat au uitat și cum să îl mai folosească. Cea mai bună idee este rareori prima, iar pentru a le descoperi și pe celelalte, folosește un yo-yo și fă ca ideile tale să se învârtă! Urmărește-ne în continuare pentru a descoperi și alte jucării care, prin modul în care au fost create, se pot raporta și la aria de leadership!

Leaders HUBEpisod 24