greseli de marketing in antreprenoriat

Cum eviți 5 greșeli de marketing în antreprenoriat? S2E009

Episod 24

Ascultă Episod

Episodul de astăzi este dedicat discuțiilor despre cele mai întâlnite greseli de marketing in antreprenoriat. Așa cum v-au obișnuit specialiștii noștri, Cristina Norocel și Adrian Burlacu, vor avea alături un nou invitat, și anume, Lavinia Pavel. Aceasta conduce o agenție de PR numită WhitePR și are o experiență îndelungată în lucrul cu antreprenori la început de drum. Ei  vor aduce în atenția ta atât greșelile conștiente pe care le faci, cât și pe cele inconștiente, care nu sunt ușor de identificat de unul singur.

Lavinia Pavel a venit alături de noi pentru că vrea să sublinieze niște lucruri cu care s-a întâlnit de-a lungul anilor în care a colaborat cu antreprenori, și care ar trebui corectate. Ea îi sfătuiește pe cei care au un business la inceput de drum să experimenteze, să recunoască atunci când greșesc și să își asume eșecurile, la fel de bine ca reușitele.

Să știi cui te adresezi, să știi unde îl găsești pe omul acela”.

Lavinia Pavel
greseli de marketing in antreprenoriat
business la inceput de drum

De-a lungul întregii emisiuni vor fi prezentate o serie de mai multe greseli de marketing in antreprenoriat și vor fi exemplificate cu situații reale din experiențele celor trei specialiști. Cel mai des întâlnite greșeli pe care le poți face și tu sunt:

  • Uiți de promovare. În bugetul stabilit ai nevoie de minim 10% să  aloci pe promovare. Chiar dacă produsul e foarte bun și calitativ, nu se poate vinde singur, trebuie adus în atenția consumatorilor.
  • Nu îți fac nici un plan și o strategie. Planul se va schimba de-a lungul timpului, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să faci un plan inițial și să fii deschis la schimbări.
  • Investești banii prea repede sau nu investești deloc. Ai grijă să duci bugetul într-o direcție bună și să nu îl termini din prima lună.
  • Ai așteptări prea mari. După 3 articole în ziar și o săptămână de reclamă la radio, sau după bani dați în campanii cu influenceri, nu te aștepta să crească vânzările. Totul se face în timp.
  • Crezi că te poți baza pe prieteni. Chiar dacă te vor încuraja, nu poți să te aștepți să faci toate vânzările pe spatele lor.

Cum evitam unele greseli de marketing in antreprenoriat?

Soluția pe care o dă Lavinia la întrebarea de mai sus este de a apela la un consultant. Atunci când ai un start-up nu trebuie să îți angajezi un specialist în marketing, ci să cauți un freelancer sau o agenție mai mică. Aceștia te pot ajuta în înțelegerea brandului și în cercetarea pieței. Să nu neglijăm faptul că sunt și specialiști care uneori pot greși și nu îți înțeleg brandul. Așa că trebuie să te reorientezi și să găsești oamenii care te înțeleg și te put ajuta cu adevărat.

Agenția și omul respectiv trebuie să înțeleagă businessul și realitea.

Lavinia Pavel

Lavinia ne va da mai multe detalii despre cum să lucrezi cu un consultant atunci când ai un business la inceput de drum. Aflăm în același timp și ce înseamnă cu adevărat un brief și cât de eficient este acesta în a crea o relație de încredere între consultant și antreprenor.

Iar ca încurajare, specialiști noștri vă transmit ca atunci când faceți greșeli să aveți în minte faptul că nu există nimic care să nu poată fi desfăcut.

Timeline Episod

00:24Să cunoaștem invitatul 10:00Cele mai întâlnite greșeli de marketing la început de drum în antreprenoriat 22:20Cum să lucrezi cu un consultant?

În episodul următor, specialiștii noștri vor vorbi și despre cum să evităm sau să reparăm aceste greseli de marketing in antreprenoriat. Așa că nu uitați să ne urmăriți pe pagina de Facebook Brands at Work. Iar pentru notificări la zi puteți să vă descărcați pe Android, aplicația Mentori de România, pentru a fi la curent cu toate episoadele și articolele noastre.

Brands at WorkEpisod 24