Urmărește-ne
Caută
Ne poți asculta și pe:
dezvoltarea_organizatiei

Cum afectează marketingul dezvoltarea organizației tale? S2E008

Episod 23

Ascultă Episod

În episodul de astăzi Adrian Burlacu ne va povesti mai multe despre cum să folosim strategiile de marketing în dezvoltarea organizatiei noastre, alături de invitata noastră, Aurora Ursu, care are o experiență de peste 15 ani în antreprenoriat. Businessul principal pe care îl conduce Aurora este Rollux Construct, o companie ce activează în zona de construcții. Însă ea mai este implicată și în Asociația „Femei în antreprenoriat – o șansă”, unde femeile dezavantajate pot găsi un sprijin, iar roadele activităților lor pot fi văzute pe pagina de decorațiuni interioare Chance.

 „A face ceva fără să îl promovezi, fără marketing, este ca și cum ai face cu ochiul unei fete pe întuneric.”

Aurora Ursu

Ce trebuie să fie clar de la început e faptul că este imposibil ca un business să funcționeze fără marketing. Oricât de bun ar fi produsul tău, nu poate fi cumpărat dacă lumea nu știe de el. Un client va cumpăra funcționalitatea acelui produs, nu detalii tehnice. Din acest motiv ai nevoie de un om de marketing, pentru „a împacheta” o funcționalitate a produsului tău, care să fie atractivă pentru cumpărători. Atunci când lucrezi cu un specialist în marketing, respectivul are datoria de a te va învăța  cum să îți poziționezi afacerea, cum să te targetezi și „să vorbești pe limba clientului căruia te adresezi”.

Doar așa poți ajuta la dezvoltarea organizatiei tale, acceptând că trebuie să ceri ajutorul altora. Nu poți fi bun la toate, adică și la producție și promovare. Tu îți spui povestea în stilul tău, dar rar beneficiarul va fi atins de povestea spusă cu cuvintele tale. E nevoie de cineva să o transforme, să o adapteze.

dezvoltarea organizatiei prin strategii de marketing in companie

Când ești la început de drum în afacerea ta, investește cât mai mult în marketing și promovare, pentru că trebuie să ieși în piață și să te faci cunoscut. Investește în imagine, pentru că de acolo vine credibilitatea.

Adrian este curios ce strategii de marketing a folosit Aurora pentru firma de construcții. Așa că ea ne spune cum preferă în prezent să folosească și să investească în Facebook Ads, funcționând chiar mai bine decât Google-ul, în cazul ei. Motivează această alegere prin faptul că acolo apar imagini, iar omul cumpără acea imagine. Pagina de Facebook, unde sunt postate lucrările la nivel de inspirație, e un conținut calitativ. Odată ce s-au abonat la postările tale, oamenii văd zilnic postările și sunt clienți câștigați 90%. E important să te păstrezi în atenția lor.

Dezvoltarea organizatiei din experienta unui antreprenor

Din experiența ei, Aurora ne poate spune că a postat peste tot, a lucrat cu toată lumea, a consultat toate paginile de business și a aplicat strategii de marketing in companie. În concluzie a făcut de toate, doar că după ce a văzut câți bani cheltuia, a apelat la un consultant. Acesta te poate duce pe linia cea bună și te poate ajuta în formularea obiectivelor. Obiectivele sunt în continuare foarte importante. Acestea trebuie să fie măsurabile, pentru că atunci nu mai pierzi bani, poți să evaluezi mai bine campaniile și să le optimizezi după.

„Dacă nu faci ceva organizat, cu profesionalism, banii rămân aruncați.”

Aurora Ursu

În final, un sfat pentru toți antreprenorii e să vă așteptați să faceți greșeli. Atunci când apelați la un consultant e normal să vă ia niște bani, dar veți economisi alți bani pe care i-ați fi putut pierde și o să vă ajute în dezvoltarea organizatiei voastre. Strategia trebuie să fie destul de flexibilă, să vă țină cu ochii pe obiective, chiar dacă la un moment dat te poți duce în altă zonă față de cea pe care ți-ai propus-o la început.

Timeline Episod

01:31Poate un business să funcționeze fără marketing? 10:50Cum gândește un antreprenor de succes bugetul de marketing? 20:56Ce acțiuni de marketing a implementat pentru a avea succes? 26:13Sfaturi pentru antreprenori la început de drum

Dacă îți dorești să-ți transformi potențialul în reușită, te invităm să urmărești în continuare setul de podcasturi și dacă ai o întrebare sau vrei să ne povestești din experiențele tale te așteptăm cu nerăbdare pe grupul de Facebook Mentori de România.

Brands at WorkEpisod 23