Când și de ce business podcast pentru afacerea ta? S04E14

În episodul anterior am aflat ce înseamnă un podcast și am discutat despre flexibilitatea și beneficiile sale în lumea antreprenoriatului. Dincolo de aspectele tehnice, acesta este o formă de comunicare care ajută antreprenorul să fie cunoscut, să câștige potențiali clienți, să distribuie informație, experiență sau ceea ce-l face valoros și diferit.

Astăzi, Cristina Norocel și Mirela Pascu, ne vorbesc despre când ar trebui să introduci podcastul ca strategie de marketing, dar și de ce business podcast este un avantaj. Când auzim “strategii de marketing”, ne gândim la obiectivul de creștere a vânzărilor și realizarea unui avantaj pe piață în raport cu concurența. Ca orice altă strategie, podcastul trebuie să ofere un avantaj și un return în afacere.

De ce business podcast?

Podcastingul este un foarte bun instrument de marketing și de branding cu puțină concurență, sunetul oferind o apropiere mai personală ascultătorului, iar marketerului un avatar de consumator fidel. Aceasta este principala atracție, ascultătorul este unul voit și urmărirea unui podcast este un act de voință. Pentru orice antreprenor este mai ușor să comunice către o bază de clienți care să-i înțeleagă interesul, să producă un call to action din propria voință. Comunitatea formată în jurul unui podcast este una calificată și cu un potențial mai mare de achiziție a produsului, iar posibili eventuali clienți sunt dintr-o grupă mai selectă de oameni.

de ce business podcast strategii de marketing

Când este momentul ideal pentru un podcast?

Primul pas în realizarea unui business podcast începe de la tine și răspunsurile sincere pe care le ai la următoarele întrebări:

  • Ai o notorietate în ramura în care profesezi, ești cunoscut și apreciat?

  • Unde îți dorești să fii peste ani?
  • Unde te poziționezi ca expert: vrei să fii cunoscut, să atragi mai mulți clienți, ce face un podcast pentru tine?
  • Ai un funnel de vânzare coerent, știi unde vrei să inserezi un podcast?
  • Ai un site personal sau business și o prezență activă în social media?

Răspunsurile cu da sau nu, îți vor aduce mai multă claritate în ceea ce trebuie să faci. Dacă majoritar ai aprobat, este timpul să-ți faci un plan de business.

“Pentru ca nu este concurență în lumea podcastului, îmi dă un avantaj să pot face lucrurile mai bine.”

Mirela Pascu

De ce business podcast? E simplu, lista de întrebări de mai sus, te poziționează într-o afacere stabilă ce merită cunoscută. Podcastul trebuie tratat ca un business pentru a răspunde dorințelor tale și ale consumatorului. Pasul următor, este stabilirea unor criterii care să satisfacă nevoile comunității tale printr-o strategie de comunicare și promovare, dar și strategii de conținut pe care nu trebuie să le treci cu vederea. Aici este momentul în care antreprenorii își pierd încrederea. Dar, avem un prim document cu elaborarea acestor strategii care îți poate răspunde întrebărilor și te ajută să definești outline-ul podcastului.

Timeline episod:

04:55Când este momentul potrivit pentru un podcast? 12:28Unde în funnel utilizezi podcastul?

Descarcă Vision Podcast WorkBook

Dacă ai aflat de ce business podcast este o strategie și dorești să o încerci, te invităm să asculți episdosul de astăzi. Vei afla mai multe răspunsuri și informații esențiale. Până atunci, nu uita să te abonezi la canalul oficial Mentori de România, sau să îți descarci aplicația pentru a fi sigur că primești notificare atunci când un nou episod va fi postat.

Brands at WorkEpisod 66