Ce este PR-ul? De ce mai ai nevoie de el în zilele noastre? Cum te ajută PR-ul atunci când te raportezi la relația cu publicul? La aceste întrebări îți vor răspunde astăzi specialiștii noștri, Cristina Norocel și Adrian Burlacu. În acest episod descoperim împreună PR-ul, dar și ce rol joacă acesta când vine vorba de imaginea companiei tale!
În ultimii 5 ani, PR-ul a suferit schimbări majore. Dacă în trecut, „public relations” însemna doar communicate de presă și acțiuni de PR (precum CSR sau PR-ul de criză), în prezent a devenit un domeniu complex, având în vedere că agențiile de PR lucrează cu clienții și în zona de social media. De reținut, totuși, faptul că atunci când vine vorba de public relations, publicul țintă nu mai este format doar din clienții noștri. Acesta este constituit din persoane precum:
- parteneri de business
- potențiali investitori
- potențiali clienți
- angajați
- media
Cum te ajută PR-ul în situațiile de criză?
Ce reprezintă criza în comunicare? Conform specialiștilor noștrii, criza în comunicare este o perioadă în care ne confruntăm cu mesaje negative. Aici poți observa cum te ajuta PR-ul, astfel că, prin intermediul comunicării de criză, poți transforma o situație nefavorabilă într-o oportunitate care să te salveze, să schimbe percepția negativă creată asupra brandului tău. Cu toate acestea, PR-ul nu este o încercare de a te scuza, ci este o simplă încercare de a explica situația și de a recâștiga încrederea oamenilor.
Înainte de a trece la fapte concrete, specialiștii noștri vă explică astăzi care este diferența dintre un advertorial și un comunicat de presă. În principiu, un comunicat de presă se face doar atunci când ai ceva de comunicat, și care reprezintă un interes general pentru public.
Advertorialele sunt legate mai mult de partea de promovare, iar acestea nu prezintă un interes general al publicului. Pentru a afla când este momentul potrivit pentru a face un comunicat de presă, dar și cum te ajuta PR-ul să rămâi relevant în viața clienților, nu ezita și ascultă acest episod până la capăt!
„Când vine vorba de o situație de criză, numai PR-ul ne poate salva!”
Adrian Burlacu
Timeline
Săptămâna viitoare urmează să discutăm un topic interesant, și anume vorbim despre ce presupune trecerea de la angajat la antreprenor! Nu uita să te abonezi canalului oficial Mentori de România, sau să-ți descarci aplicația direct din Google Play pentru a nu pierde noile episoade săptămânale. Încheiem acest episod cu o mică întrebare pentru tine: Care a fost subiectul dezbătut în ultimul tău comunicat de presă?
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.