Ghid de bune practici pentru vânzarea unei companii S1E015

Ghid de bune practici pentru vânzarea unei companii S1E015

Episod 15

Ascultă Episod

În acest episod alcătuim un sumar al celor mai bune practici pentru vânzarea unei companii și evidențiem totodată principalele diferențe dintre tranzacțiile încheiate în România și cele încheiate în afara țării. Pentru a obține o perspectivă cât mai amplă asupra subiectului, alături de Ruxandra Pietreanu se află Marius Rusu, consultant în domeniul fuziunilor și achizițiilor și partener Adnumus, companie de consultanță activă atât în România, cât și în Marea Britanie.

În afara granițelor țării noastre există o cultură mult mai bine dezvoltată în ceea ce privește procesul de vânzare-cumpărare a unei companii, iar conform celor spuse de Marius, piața de M&A a Regatului Unit este plină de oportunități. Având o experiență îndelungată cu mediul de afaceri britanic, invitatul nostru poate confirma că, spre deosebire de antreprenorii români, oamenii de afaceri englezi lucrează îndeaproape cu consultanți specializați și le înțeleg valoarea. Atunci când se implică într-o tranzacție și urmăresc vânzarea unei companii, antreprenorii britanici sunt deja pregătiți pentru tot procesul.

„Ei cresc afaceri și știu că le vor vinde.”

Ruxandra Pietreanu

Odată stabilit motivul pentru care se vinde afacerea, există multe alte aspecte care trebuie puse în ordine. De la analiza pieței și colaborarea cu consultanți specializați, până la alegerea cumpărătorului potrivit și încheierea cu succes a înțelegerii, procesul este unul meticulos și de lungă durată. Așadar, cu scopul de a clarifica anumite chestiuni care sunt parte integrantă dintr-o tranzacție de M&A, dar și de a contribui la transformarea antreprenorilor români din ținte în investitori, alcătuim azi un ghid de bune practici pentru vânzarea unei companii atât în țară, cât și în afară.

„Deseori, dacă nu reacționezi destul de repede, s-ar putea chiar să pierzi oferta.”

Marius Rusu

Deoarece, după spusele invitatului nostru, „vânzătorii sunt atașați emoțional de afacerea lor, în timp ce cumpărătorii sunt atașați emoțional de bani”, identificarea partenerului potrivit necesită o muncă de cercetare și pregătire considerabilă, motiv pentru care consultanța specializată în tranzacții de M&A este absolut indispensabilă. Despre acestea, dar și despre alte elemente vitale în vânzarea unei companii, discutăm astăzi alături de Ruxandra și Marius.

Timeline Episod

01:53Tranzacționări în România vs. tranzacționări în UK 08:12Care sunt cele mai bune practici pentru vânzarea unei afaceri?

Mai multe despre activitatea lui Marius Rusu și a Adnumus puteți urmări aici.

Pentru a fi la curent cu informații specializate din sfera investițiilor, vă invităm să urmăriți în continuare episoadele emisiunii The Money Game.

1 comment
Money GameEpisod 15