Strategii de succes la final de an: Cum transformăm anul 2024 într-o reușită S6E14

Bine ai venit la “Brands at Work”, un podcast dedicat explorării universului antreprenorial, unde astăzi avem o discuție incitantă alături de două voci inspirate: Cristina Norocel și Mirela Pascu. Mirela este antreprenor, podcaster și public speaker și ne va aduce cu ea o perspectiva valoroasă asupra ceea ce urmează pentru antreprenori în noul an ce se apropie cu pași repezi.

Astăzi vom desluși câteva strategii de succes pe care fiecare antreprenor ar trebui să le aibă în vedere pentru a naviga cu ușurință în anul ce urmează. Fiind aproape de încheierea acestui an, este momentul ideal pentru că fiecare om de afaceri să își contureze harta obiectivelor pentru următorul capitol.

Mai mult decât atât, vom explora de ce reflecția devine o piatră de temelie mai importantă decât planificarea pur și simplu. Descoperim cum ecuația profitului poate suferi modificări în funcție de momentul specific din parcursul unei afaceri și cum antreprenorii pot evalua aceste aspecte cu înțelepciune.

În plus, vom descifra cele mai importante întrebări la care orice antreprenor ar trebui să răspundă pentru a obține o viziune cuprinzătoare asupra progresului din acest an și pentru a se pregăti pentru un an viitor îmbunătățit.

Alăturați-vă conversației pentru a află cum să va pregătiți pentru provocările și oportunitățile ce vor defini anul viitor într-o lume a afacerilor din ce în ce mai dinamică și competitivă.

Planificarea nu este o acțiune, ci este un rezultat!

Mirela Pascu

Încheierea anului în lumea antreprenoriatului nu înseamnă doar să tragi linie și să faci bilanțul financiar. Este momentul crucial pentru a face o introspecție profundă în ceea ce privește parcursul tău în afacere și este necesar să faci o radiografie completă a tot ceea ce s-a întâmplat în aceste an pentru a înțelege cum să evoluezi în noul an ce ne bate la ușă, să îți corectezi traseul și să-ți transformi visurile în realitate.

Pentru a ne ușura acest proces de reflectare și pentru a fi foarte specifici atunci când ne căutăm răspunsurile care ne pot schimba traiectoria în anul ce urmează, Mirela ne oferă 4 întrebări-cheie la care să răspundem și care vor deschide noi orizonturi în obiectivele pe care urmează să ni le conturăm:

  1. Ce am făcut bine în business-ul meu și ce ar trebui să continui să fac? Identificarea punctelor forte este esențială pentru consolidarea acestora și pentru menținerea direcției corecte.
  2. Ce mi-am dat seama că funcționează, dar nu am acționat în consecință? Înțelegerea aspectelor care au adus beneficii, dar care au fost ignorate, poate oferi perspective neprețuite pentru viitor.
  3. Ce am făcut excesiv sau ineficient și ar trebui să reduc sau să schimb complet? Recunoașterea activităților care au consumat resurse fără a aduce rezultatele dorite este crucială pentru optimizarea afacerii.
  4. Ce acțiuni am întreprins și ar trebui să le elimin complet? Renunțarea la practicile sau strategiile care au avut un impact negativ este la fel de importantă precum implementarea celor eficiente.

Esențialul în îmbunătățirea viitoare nu constă doar în planificare, ci și într-o analiză profundă a trecutului. Setarea obiectivelor necesită un echilibru delicat între creativitate, imaginație și asumarea riscului. Ele nu trebuie să fie nerealizabile, dar nici să te mențină în zona de confort.

strategii de succes dezvoltarea afacerii in noul an 500x500

Un alt punct de pe lista acelor strategii de succes la care antreprenorii ar trebui să apeleze în noul an pentru a se bucura de reușite și pentru a-și duce business-ul la următorul nivel este modul în care ei își percep rolul în companie și modul în care percep profitul pe care îl realizează.

Pasiunea este combustibilul care îți deschide afacerea, dar profitul este ceea ce o menține în viață. Înțelegerea conceptului de profit este crucială: nu se rezumă întotdeauna la simpla diferență dintre venituri și cheltuieli. Pentru a avea o perspectivă clară, iată cum ar trebui să privești profitul:

  • Atunci când analizezi trecutul afacerii tale și cum ai acționat în acel moment, profitul trebuie analizat în următoarea ecuație : venit-profit=cheltuieli
  • În schimb, atunci când îți dorești să analizezi viitorul și modul în care îți dorești să iei decizii și să îți setezi obiective, perspectiva ta asupra profitului trebuie să fie următoarea: cheltuială+profit=venit.

În perspectivă, nevoia de introspecție precede planificarea și conturarea unui nou model de business și obiective. Înainte de a contura planurile și obiectivele pentru următorul an, trebuie să analizăm evoluția avatarului nostru de client. Nevoile acestuia pot rămâne aceleași sau pot suferi modificări în funcție de contextul socio-economic, de aceea este esnțial să aruncăm o privire asupra schimbărilor pe care acesta le-a suferit pentru a ne putea adapta strategiile și pentru a avea succes.

Un ultim aspect de pe lista acelor straegii de succes la care ar trebui să apeleze antreprenorii în noul an este modul în care ei se percep în propria afacere. De cele mai ulte ori, aceștia consideră că este necesar să muncească cot la cot cu angajații săi sau poate chiar mai mult pentru că așa ăși definesc ei succesul. Ei bine, această abordare este una greșită pentru că antreprenorul devine mult pre ocupat cu lucrurile de bază și nu se mai poate concentra pe ceea ce ar trebui el să facă de fapt. De aceea, în noul an, cei care nu fac asta deja, ar trebui să realizeze trecerea de la rolul de angajat în propria afacere către rolul de proiectant al unor obiective ambițioase și luarea de decizii strategice în această direcție.

Încheierea anului nu înseamnă doar să tragi concluzii, ci să folosești această experiență pentru a-ți modela viitorul și pentru a-ți ghida afacerea către succesul pe termen lung. Explorarea și implementarea acestor strategii de succes îți pot transforma visurile în obiective și obiectivele în realitate în anul ce va urma.

01:49Ce ar trebui să facă antreprenorul la final de an? 07:06Întrebări-cheie pentru o reflectare calitativă în afaceri 12:20Ecuația profitului

Dacă vrei să afli mai multe despre cum să le aplici în practică, te invităm să asculți episodul nostru de astăzi, unde îți vom oferi exemple concrete și sfaturi utile. Totodată te invităm să asculți și emisiunile noastre 1440, LeadersHub, The Keywords Podcast și Money Game, disponibile pe Mentori de România, pentru a-ți asigura succesul antreprenorial. Nu uita să ne spui părerea ta și să ne urmărești pe canalele noastre de Social Media. Până data viitoare, îți dorim mult succes în dezvoltarea brandului tău!

Brands at WorkEpisod 97