Dacă până acum am discutat cu specialiști și antreprenori, în episodul de astăzi facem cunoștință cu un avocat. Claudia Gheorghiță vine să ne vorbească despre cum gestionăm concursurile din sfera „e-commerce” din punct de vedere legal și cum să evităm ca oamenii să exploateze vulnerabilitățile unei campanii când vine vorba de cum prelucrăm datele cu caracter personal (GDPR). La toate acestea se adaugă experiența gazdelor noastre, Cristina Norocel și Adrian Burlacu.
Măsuri privind politica de confidențialitate
Acordul privind datele cu caracter personal reprezintă mai mult decât un consimțământ scris, motiv pentru care Claudia îți recomandă să iei în calcul varianta de a apela la un specialist care să poată valida atât regulamentul concursului și tragerea la sorți, cât și nota de informare. În vederea redactării de termeni și condiții, dublate de politica de confidentialitate, este de preferat să adoptăm un limbaj clar, accesibil oamenilor din orice categorie socială, și să evităm simpla copiere a textelor de pe alte site-uri.
,,Fiecare business e diferit. Doar pentru că am copiat de la alții, nu înseamnă că suntem conformi.”
Claudia Gheorghiță
Cum alegem datele cu caracter personal?
Este important să facem distincția dintre datele personale și cele speciale (originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filozofice). Este de preferat să le evităm, cu excepția situațiilor în care sunt necesare pentru desfășurarea concursului, mai ales că acestea necesită o protecție sporită.
Nu uita că ești obligat prin lege să anunți orice situație de scurgere de date. Nu te baza că va trece neobservată. Dacă ești curios să afli cum a gestionat un comerciant publicarea neintenționată a unei arhive de date pe site-ul oficial, te invităm să asculți întregul episod.
,,De preferat e să utilizezi cât mai puține date, să le limitezi la scopul pe care îl ai.”
Claudia Gheorghiță
Un alt sfat este legat de campaniile de promoții rapide, în care te înregistrezi prin SMS. În acest context este indicat să te asiguri că regulamentul GDPR este vizibil în toate locațiile partenere. Este necesar să îl pui la dispoziția tuturor, indiferent dacă au sau nu acces la internet, prin toate mijloacele posibile.
Și nu uita, când te informezi acordă atenție detaliilor ce țin de datele cu caracter personal, pentru că e ca și cum ai întocmi protecția muncii. În felul acesta nu lași loc interpretărilor nefericite și te protejezi de posibilitatea de a fi exploatat sau de orice posibile sancțiuni.
Timeline Episod
Dacă îți dorești să-ți transformi potențialul în reușită, te invităm să urmărești în continuare setul de podcast-uri, iar dacă ai o întrebare sau vrei să ne povestești din experiențele tale, te așteptăm cu nerăbdare pe grupul de Facebook Mentori de România.
Trainer, Consultant Marketing si Branding Personal, Coach
În fiecare zi susţin profesioniştii să îşi construiască un brand personal puternic şi o afacere profitabilă.