Care este cea mai bună zi și oră pentru lansarea unui podcast?

Podcasturile sunt populare și cresc în popularitate. Nu există un moment perfect pentru a lansa un podcast. Există însă câteva linii directoare pe care le poți urma pentru a-ți optimiza șansele de succes.

Deseori primesc întrebarea aceasta: Mirela, când este cel mai bine să îmi lansez podcastul? Răspunsul meu este unul probabil anticipat… DEPINDE. Depinde de specificul întrebării. Te referi la momentul în timp raportat la dezvoltarea și nivelul afacerii tale sau te referi la ziua săptămânii și ora la care să fie efectiv lansarea?

Când este potrivită lansarea unui podcast raportat la nivelul afacerii?

Momentul este determinat întotdeauna de obiectivul podcastului. Ce vrei să facă podcastul pentru tine? De ce să pornești un podcast de business? Care îți este nevoia actuală în afacere și cum poți integra în strategia ta actuală de marketing, podcastul. Reamintesc pentru cine nu știe încă, podcastul este un excelent și în trend instrument de marketing. Iată câteva aspecte de luat în considerare:

lansarea unui podcast
  • Audiența afacerii tale este una bine definită și nișată?
  • Ești deja un lider în industria ta?
  • Ai destulă experiență în industria ta și o voce interioară puternică ce nu mai poate fi ținută ascunsă, trebuie musai să se exteriorizeze public?
  • Ai deja construită o scară valorică a produselor și serviciilor tale?
  • Ai deja o listă de contacte? Trimiți un newsletter?
  • Ai deja o comunitate bine închegată, Fb Grup sau Whatsap Grup?
  • Ai un număr de peste 500 urmăritori ai paginii de business, pe rețelele sociale?
  • Ești activ în social media?
  • Ai un site personal sau al afacerii?

Cu alte cuvinte, dacă afacerea ta se află undeva la congruența dintre Seed și Scale UP și podcastul ar fi acel catalizator al trecerii totale în zona de Scale Up, atunci, DA, este cel mai bun moment pentru tine să iei în foarte mare serios podcastul și beneficiile lui. Dacă afacerea ta este de abia la început și răspunsurile la întrebarile de mai sus sunt preponderent NU, atunci, cu toată sinceritatea îți spun să nu mai fugi după avioane și să te concentrezi în a-ți crea și consolida un model sănătos de business. Va veni și momentul podcastului. Unul din motive este acela că inevitabil vei trăi acut una din cele 3 frici puternice care te împiedică de cele mai multe ori în lansarea unui podcast, sau în lansarea corectă a podcastului.

În ce zi a săptămânii și la ce oră să ”dau drumul la podcast”?

Din punctul de vedere al zilei și al orei, răspunsul meu este? Ai ghicit, tot DEPINDE.

Depinde iarăși de toți factorii și toate elementele pe care eu le numesc generic Strategia de Prelaunch. Nu o să intru acum în detaliile construirii unei astfel de strategii, doar pot sa menționez că este formată din 4 strategii în perfectă relaționare una cu alta: Strategia de Branding, Strategia de Conținut, Strategia SEO și Strategia de Social Media. Rezultatele acestor strategii conduc la crearea OUTLINE-ului podcastului de Business (Titlu, Logo, Durată, stil, frecvență, etc)

Sunt însă câteva recomandări logice sau de bun simț, pe care țin să ți le menționez:

  • Dacă podcast-ul tău este despre știri și politică, atunci vineri ar putea fi o zi bună, deoarece oamenii tind să nu lucreze mult vineri în timp ce se pregătesc pentru weekend. După cum vezi contează mult și dacă podcastul e în limba română sau avatarul tău de ascultător este român sau are comportament românesc (if you know what i mean 🙂);
  • O altă zi bună pentru politică și pentru lansarea unui podcast educațional, este ziua de Miercuri deoarece este ziua în care oamenii sunt distrași cel mai puțin de problemele personale.
  • Dacă este un podcast de tip HOW TO… sau este unul ce implică lucruri practice, are Call to Action practic (podcastul este poate în zona de Customer Help), atunci intervalul potrivit este cel al prânzului. Oamenii pot asculta în pauza de masă și se pot gândi ca spre sfârșitul programului să și aplice ce au aflat;
  • Dacă lansați un podcast sportiv atunci va trebui să puneți podcastul fie seara imediat după meciuri (depinde de sport) sau maxim în 24 ore de la evenimentul sportiv săptămânal, ca oamenii să și poată comenta proaspăt cele întâmplate;
  • Dacă podcastul este legat de stil de viață, atunci prânz sau seara sunt cele mai bune perioade;
  • Podcasturile de fitness dar și cele de dezvoltare personală merg excelent dimineața la prima oră, de la 6 AM la 8 AM. Dimineața suntem odihniți, energici.

România nu are un istoric bogat al ascultărilor de podcast și statisticile dacă există nu sunt încă relevante deoarece diveritatea stilurilor și tipurilor de podcast este mică. Asta este un semn bun că poți să ieși în fața prospecților tăi, acum cât piața de podcasting nu este extrem de aglomerată.

La nivel mondial, dacă ai așteptarea de la mine să pun punctul pe I și să spun clar o zi și o oră, atunci îți spun că ziua de LUNI este considerată cea mai bună pentru lansarea unui podcast și ora este 9:00 AM.

Fill out my online form.