Podcasting-ul este una dintre cele mai bune modalități de a transmite un mesaj, de a construi o comunitate și de a avea un impact de durată.
Acest lucru se datorează faptului că oferă o platformă sistemică pentru a crea o resursă valoroasă o singură dată și pentru a o valorifica apoi la scară mare permițând conectarea profundă cu mii, chiar sute de mii de oameni, de-a lungul timpului.
În timp ce cursurile fizice sau participarea ca speaker la conferințe sunt opțiuni solide, ele vin cu o limitare legată de numărul de persoane la care poți ajunge, din cauza constrângerilor precum timpul, locația și capacitatea de locuri.
Pe de altă parte, podcasting-ul îți permite să scalezi astfel încât mesajul tău să nu aibă limită.
Oamenii pot accesa un podcast practic de oriunde doresc și oricând doresc, în ritmul propriu.
De ce podcast pentru afacerea ta?
#1 – Îți faci cunoscută filozofia proprie
Podcasturile sunt o modalitate excelentă de a împărtăși gândurile și ideile, misiunea și viziunea afacerii tale, valorile în care tu crezi și deopotrivă o modalitate excelentă de a obține feedback de la ascultătorii tăi.
#2 – Îți întărești autoritatea de expert în nișa ta.
Ai nevoie de un brand personal puternic? Este important pentru tine să căștigi încrederea prospecților și să le transmiți încredere că tu știi ceea ce faci, că ai făcut deja asta de mai multe ori, că ai trecut pe acolo pe unde trec ei acum sau ai avut aceleași stări, emoții pe care le au ei. Cu alte cuvinte, vrei ca atunci când lumea povesteșe de un anumit serviciu, tu să apari pe buzle tuturor ca și recomandare. Atunci podcastul audio este metoda cea mai bună de a crea această conectare cu publicul și avatarul tău.
#3 – Pepinieră pentru leaduri
Din experiența acumulată până acum, am observat că eficiența cea mai mare pentru business este atunci când se utilizează podcastul ca pepinieră pentru leaduri. Există 3 etape în care podcastul audio poate fi utilizat eficient: generarea de leaduri noi, crearea de rapport constant cu leadurile existente și conversia leadurilor în cumpărători.
#4 – Pătrunzi în comunitățile altor experți
Se știe că networkingul de calitate este important pentru sănătatea unei afaceri. Atunci… de ce podcast interviu? Podcasturile interviu îți dau posibilitatea nu doar de a adauga valoare comunității tale aducând ca invitat un expert dintr-un domeniu de interes pentru membrii comunității tale, dar îți oferă și ție să pătrunzi pe ușa din spate în comunitatea invitatului tău. Dacă interviul este unul de foarte mare calitate, atunci cu siguranță invitatul tău îl va promova la rândul său pe canalele sale de comunicare cu propria-i comunitate și cum membrii comunității respective sunt contacte calde pentru el, ele devin automat prin trasfer de încredere, contacte călduțe pentru tine.
#5 – Instrument de Customer suport
Dacă încă nu îți este clar răspunsul la întrebarea ”De ce podcast pentru afacerea mea?” mai adăugăm un motiv extrem de importat. În loc să fii nevoit să faci aceeași prezentare sau să reiei aceeași discuție de mai multe ori, podcasting-ul îți permite să înregistrezi informația o singură dată și să folosești acea înregistrare de nenumărate ori pentru a oferi educație sau suport.
Cu alte cuvinte podcastul este o resursă ”evergreen” pe care o poți transforma într-un ”Help Centre” care va ajuta și va ghida oamenii în orice etapă a experienței lor cu produsul sau serviciul tău.
Numai acest lucru, însuși, vine la pachet cu două beneficii majore:
- Nu mai trebuie să învestești timpul în repetarea constantă a acelorași concepte.
În schimb, atunci când cineva nou vine cu o întrebare la care ai răspuns deja, îl poți îndrepta către unul dintre episoadele tale deja publicate.
- Timpul pe care îl economisești nefiind nevoit să explici aceleași concepte mereu, este timpul pe care îl poți dedica pentru a crea conținut mai valoros.
Acest lucru înseamnă că poți lucra la construirea unei comunități strâns centrată în jurul mărcii și podcastului tău pentru a crea un impact și mai mare.
Și făcând acest lucru, construiești conexiuni puternice cu publicul tău.
În plus, podcasting-ul, în special, permite un tip mai intim de relație pe care alte medii nu o pot reproduce.
Conținutul scris precum blogurile, cărțile și articolele sunt grozave, dar pur și simplu nu permit personalității tale tale să se manifeste în același mod așa cum permite podcastul.
Când oamenii îți ascultă emisiunea, ei ajung să-ți audă vocea și livrarea unică și chiar modul în care interacționezi cu alte persoane dacă ai episoade interviu.
De asemenea, pur și simplu „primești atenție auditivă maximă”, deoarece ești direct în urechile persoanei, ceea ce este un lucru incredibil de puternic.
Și, în timp ce conținutul video poate oferi o privire similară asupra personalității tale, podcasturile audio au avantajul comodității pe care videoclipurile (și blogurile, cărțile și articolele menționate mai sus) nu îl au.
Cu alte medii, oamenii trebuie să acorde 100% din atenția lor pentru a vă consuma conținutul, dar cu un podcast audio, oamenii își pot desfășura treburile obișnuite cu tine la ureche, în timp ce conduc la serviciu, spală vase, plimbă câinele, etc.
Din acest motiv, ei pot interacționa cu ușurință cu tine ca parte a rutinei lor normale și ca parte a vieții lor de zi cu zi, fără a-și rezerva timp dedicat pentru a îți consuma conținutul.
Asta înseamnă că devii o parte consecventă a rutinei lor, ceea ce duce la un nivel crescut de intimitate și o conexiune mai profundă.
Acum, asta nu înseamnă că alte medii nu funcționează pentru a construi relații cu publicul tău.
Fiecare are punctele sale forte și potențialul de a fi eficient și recomand să le folosești pe cele care au cel mai mult sens pentru afacerea ta.
Factorul de comoditate este doar o putere naturală a podcasting-ului audio, care îl face un mod diferit de conectare și o abordare care se poate încadra foarte bine în planurile tale de a transmite mesajul tău în lume.
Dacă tot ce am spus mai sus încă nu ți-a răspuns la întrebarea ”De ce podcast audio pentru afacerea mea?” atunci nu mi-a mai rămas decât să te invit să citești următorul testimonial.
SFAT PRO:
„Consider că podcasturile atrag clienți potențiali de înaltă calitate. Piața noastră este formată din antreprenori ocupați cu afaceri cu mai mult de 6-7 cifre. Ei au încredere în conținutul podcastului nostru că nu va fi un argument de vânzare. Par să-l consume din ce în ce mai mult, în detrimentul altor medii precum webinariile. Cred că, cheia este să le rezolvi o problemă, să-ți lași personalitatea să strălucească, să ai o modalitate de a-i determina pe oameni să ridice mâna și să le oferi o TONĂ de conținut grozav. Dacă alegi să faci o muncă uimitoare, atunci nu încerca să fii zgârcit.” – Mandi Ellefson – handsoffceo.com