Cum să construiești eficient comunitatea unui brand? S6E06

Unul dintre principalele scopuri ale unui brand este acela de a fi urmărit de un public larg. Totuși, cum ne putem asigura că dezvoltăm o conexiune puternică față de acesta și că răspundem nevoilor acestuia?

În episodul de astăzi, Cristina Norocel alături de Sofia Frunză, care este antreprenor de aproximativ 9 ani și s-a implicat foarte mult în educarea publicului din România în ceea ce privește parenting-ul, discută despre ce înseamnă existența unei comunități în jurul brand-ului și cum ne ajută această comunitate să evoluăm.

Ce înseamnă cu adevărat comunitatea unui brand?

Mai întâi de toate, ce este aceea o comunitate? Ei bine, aceasta se referă la un loc unde oamenii se adună pentru a dezbate un subiect de interes comun, având astfel ocazia de a lega conexiuni, dar și de a găsi răspunsuri la diferite întrebări. Pentru ca ea să ajungă departe, trebuie să acorzi atenție următoarelor lucruri:

  • Nișarea: trebuie să definești clar ceea ce faci, iar pornind de la mesajul pe care îl creezi, să pui bazele comunității tale;
  • Atenția asupra nevoilor clienților: Sofia afirmă că planificarea trebuie să respecte nevoile publicului tinta, oferindu-și ca exemplu activitatea – realizează sondaje, răspunde întrebărilor și încurajează urmăritorii să împărtășească noi informații.
comunitatea unui brand nevoile publicului tinta 500x500

Cum se poate valorifica rolul tatălui în parenting?

În trecut, invitata a participat la o serie de cursuri pe tema creșterii copilului. Astfel, a descoperit că atenția era îndreptată strict asupra mamelor și, cu toate că participau și tați dornici de a-și cunoaște mai bine copilul, deseori aceștia nu erau luați în seamă. Experiența acumulată a determinat-o să deschidă un proiect dedicat la care au participat, în primă fază, 76 de bărbați. Însă acesta a fost doar începutul deoarece, ulterior, a continuat să realizeze evenimente pe această temă în mai multe orașe ale României.

Sofia Frunză susține că proiectul său, ,,Modern Dads”, este unul care le recunoaște valoarea taților ca părinți. Nu numai că informațiile sunt adaptate lor, dar sunt organizate și activități care corespund nevoilor acestora.

După faptă, și răsplată…

Odată ce comunitatea unui brand crește, devine tot mai profitabilă, ceea ce înseamnă că monetizarea nu întârzie să apară. De altfel, sunt realizate și campanii targetate cu informații legate de produse și servicii noi, giveaway-uri, campanii de reducere și multe alte activități de acest fel.

Sofia recunoaște că este normală existența unor review-uri negative. Chiar și așa, existența unui set de reguli este necesară pentru ca discuțiile să se desfășoare într-un mod civilizat. Un alt aspect important în comunitatea unui brand se referă la livrarea informațiilor relevante.

Timeline episod
03:12Ce înseamnă a avea o comunitate? 16:27Ce a determinat-o pe Sofia Frunză să evidențieze rolul taților în parenting? 23:38Monetizarea business-ului

Sperăm că această discuție ți-a stârnit interesul și că vei aplica toate sfaturile prețioase oferite de către invitata noastră. Cu toții avem nevoie de un loc unde ne putem exprima gândurile, nevoile și curiozitățile care ne acaparează mintea. Comunitatea unui brand se construiește în timp și necesită o cunoaștere foarte bună a audienței, însă cu intenții nobile și muncă, reușita este asigurată.

Până data viitoare, reține: Brands at Work rămâne aliatul tău în drumul spre succes!

Brands at WorkEpisod 89